PIŠE: Marko Čuljak/Dnevno.ba
Ali joj je majica na „špaline“ (dalmatinski izraz za majicu sa dvije naramenice) zadavala problema jer joj je jedna naramenica spadala te otkrivala – vidi vraga ili šejtana, kožu i ramena u, prema Arapima koji su je napali, prevelikom obujmu.
Ona je opisala događaj i kao traumatično iskustvo ali i kao pribrani odgovor na napad u smislu obrane ljudskog prava na nošenje odjeće koja joj odgovara i koja nije zabranjena nikakvim zemaljskim zakonom. Ali i odjeće koja smeta šerijatski ili kako već nastrojenim muslimanima Arapima.
Zanimljivi odgovor prozvane djevojke ili žene na, prema napadačima iz neke arapske zemlje, nedolično odijevanje u javnom tržnom centru (nije dakle džamija ni drugi vjerski objekt) je –„Oni će mene napadati u mojoj zemlji, u mom gradu u mom tržnom centru jer mi se vidi golo rame???Primitivci napaćeni!!!! Dolazi nam šljam zadnji koji se ne zna okupati…doslovno se ne kupaju, samo se zaljevaju parfemčinama bljutavim…busaju su u prsa kao veliki vjernici, a kockarnice i barovi vrve od njih…ovdje poštujte našu kulturu, različitosti, vjerska opredjeljenja, a ne namećete vašu! Gamad beduinska, mr’š!!“
Hm… najprije, hrabro je to podijeliti sa javnosti. Drugo, izrazi kao ‘gamad beduinska’ i slični koji su također neprimjereni vjerojatno su izraz prevelikog revolta prema zatiranju slobode u sekularnoj državi. U sekularnoj državi u kojoj se naselilo dosta onih (tko ih uopće dovede?!) koji očito ne žele da Bosna i Hercegovina (Bosna pogotovo) bude prostor sekularnog ponašanja ali i slobode vjeroispovijesti kao i nacionalne pripadnosti, izražavanja u normalnim granicama, a na kraju, eto, i odijevanja.
Pa nije gola hodala!!! A baš bi bilo zanimljivo vidjeti tu majicu na „špaline“. Vjerojatno bi po izlasku iz tržnog centra u kojem se dogodio slučaj, ako bi bila kakva bauštela u blizini, djevojka (ili žena) dobila i kakav (primitivni, ali ipak) kompliment u zvuku fućkanja. Isprika, bauštelci, ali bio sam jedan od vas. Jel’ da svi radovi prestaju kada lijepa djevojka prolazi ulicom? Uh.
Nego, da se vratimo da temu. Nedavno je u mjesnoj zajednici u kojoj živi autor teksta (zapadna Hercegovina) otvorena nova benzinska crpka, poznata, širi djelovanje diljem sekularne BiH. A nedavno iz Zagreba je u selo autora teksta došao njegov prijatelj iz djetinjstva. Neću više u trećem licu.
Nakon što smo izišli u Grude na nekoliko pića i pošli kući, vidjevši da je još rano, odlučili smo skoknuti do benzinske i jednostavno sam morao počastiti frenda s još kojim pivom pošto se rijetko viđamo i zato što je u službenom automobilu (frend je također novinar, jedne tv kuće u Hrvatskoj) imao uza se jedan stari CD PipsChips&Videoclipsa (nije reklama već jednostavno nama vrlo drag bend).
Po dolasku na benzinsku koja se nedavno otvorila uvidjeli smo da ne prodaju pivo! „Kajne alkohol“. Ma nemoj. Gdje smo, u Teheranu? Saudijskoj Arabiji? Osobno nikada ne bih ni u Teheranu ni u Saudijskoj Arabiji (ako bi me kakva nevolja poslala dolje) tražio alkohol. Poštujem običaje tih zemalja, vjerske i svjetovne zakone, tradiciju. Ali nismo ni u Teheranu ni u Saudijskoj Arabiji. Bili smo u srcu zapadne Hercegovine i ako smo se frend i ja željeli napiti i slušati r’n’r, pričati o curama, zapaliti jedan da valja (nismo), i vlasnik te novootvorene benzinske bi trebao znati da je kod nas u zapadnoj Hercegovini to normalno, običaj i tradicija, kada se dva prijatelja ne vide dugo pa se sastanu.
Šerijatski zakoni ne odgovaraju ni u Gornjoj Maoči, a kamoli u općini Grude. Ne želim reći mrš, ali popiti pivo je sasvim normalno u BiH. Ako netko ne troši alkohol, ne jede svinjetinu ili pokriva svoje cijelo tijelo, neka. Imaju pravo na to. Ali mi ostali u BiH imamo pravo popiti alkohol, a djevojke koje žele imaju pravo nositi majicu na „špaline“ u tržnom centru. Ni u katoličku crkvu se ne ulazi u šorcu ili u oskudnoj minici kroz koju naviru dijelovi tijela koji ženu čine ženom.
Ma našli smo nas dvojica pivu na drugoj benzinskoj u ponoć toga dana kada mi se zgadila antisekularna (što ne znači ateistička) BiH. Živi i pusti živjeti, bagro… u normalnim zakonskim granicama sekularne BiH, naravno.
Marko Čuljak/Dnevno.ba
Vaše ime | |
Komentar | |